Профил

Какво е нужно да знаете преди регистрация на фирма?

Както вероятно се досещате, регистрация на фирма е съвкупност от процедури, различни за различните правни форми. Както цената, така и сложността на операцията зависят от юридическия статут на фирмата, която искате да регистрирате. Преди да пристъпите към тази отговорна задача е възможно да имате въпроси, на които ще се опитаме да отговорим предварително в следващия материал.

Колко време отнема регистрирането на фирма?

Днес е много по-лесно да се регистрира фирма, отколкото преди около 10 години. Процедурата вече е приоритет на Агенция по вписванията, а не на окръжните съдилища, което свежда до минимум както срока за изпълнение, така и броя на необходимите документи. В зависимост от натовареността на Търговския регистър, където се подават и разглеждат заявленията за регистрация, вписването може да стане в рамките на 2 до 4 работни дни. Вече не е необходимо регистрацията да се обнародва в Държавен вестник.

Скъпо ли е регистрирането?

Цената на регистрацията се определя от няколко фактора:

  • Правна форма на фирмата;
  • Размер на дружествения капитал – в случай, че се учредява капиталово дружество;
  • Начин на подаване на документите;
  • В зависимост от това дали ще ползвате професионална помощ или ще се заемете сами с регистрирането.

Държавните такси за регистрация са различни за различните фирми. Най-ниска е таксата за вписване на едноличен търговец, а най-висока е при регистрация на акционерни дружества. Размерът на държавната такса зависи също от начина на подаване на документите. Търговският регистър стимулира бъдещите търговци да ползват електронната форма за подаване на документите, като намалява таксите наполовина при електронно входиране на заявлението за регистрация и придружаващите го документи.

В случай, че решите да използвате професионални юридически услуги, ще се наложи да заплатите дължимия за услугата хонорар. На пръв поглед може да ви се струва, че това ще оскъпи допълнително процедурата, но имайте предвид, че правните кантори ползват електронен подпис, което им позволява да подават документите за регистрация по електронен път, а по този начин и да ползват 50% отстъпка от държавната такса.

Какво включва пакетната услуга на правно-счетоводните къщи?

Ако разгледате сайта на която и да е правно счетоводна къща в София или страната, ще видите, че там са поместени различни ценови пакети, спрямо включените в тях услуги. Основно всеки ценови пакет за регистрация на фирми включва:

  • Хонорар на фирмата
  • Държавна такса за вписване

Нотариална такса за заверка на подписа – спесимен и банкова такса за откриване на набирателна сметка ( когато регистрирате дружество на капитала) се заплащат допълнително. Тези такси няма как да бъдат калкулирани в крайната цена на пакетната услуга, тъй като вие като клиент имате право да изберете сами нотариалната кантора и банката, в която ще внесете капитала, а всички те имат индивидуално формирани тарифи.

Как да избера правната форма на своята фирма?

Юридическият статут на вашата фирма трябва да бъде избран след консултация със специалист, който да ви посочи плюсовете и минусите на различните видове фирми. Най-лесният начин да изберете правната форма, с която да се регистрате е броят на собствениците, които я учредяват. Когато сте едноличен собственик на своята фирма, можете да регистрирате ЕТ или ЕООД, като във втория случай цената за вписване ще бъде по-висока. При повече от един собственик се регистрира ООД или друг вид капиталово дружество.

Анонимни потребители не могат да коментират. Влез или се регистрирай.
Блогът на dilyanostr

Категории · Архив

рекламирай тук